Kuna resolutsioonid muutuvad pidevalt suuremaks ja värvid paistavad üha rohkem välja, muutub arvutigraafika/visuaalid iga aastaga üha realistlikumaks.
Kuid küljesuhted on sellele takistuseks, sest see võib panna inimesed ja objektid kaugelt nägema nagu pisikesed punktid. Vale kuvasuhe venitab pilti ja rikub selle kvaliteedi, kuid GPU skaleerimine võib selle probleemi lahendada.
Selles juhendis selgitame, mis on GPU skaleerimine ja ütleme sulle täpselt, kuidas GPU skaleerimist ka lubada.
Ja ärge muretsege, see kõik on algaja-sõbralik!
Mis on GPU skaleerimine?
GPU skaleerimine on funktsioon, mis on enamikul kaasaegsetel GPU-del olemas, see võimaldab sul peenhäälestada graafikat ja ekraanil kuvatavaid pilte mis tahes resolutsiooni juures. See aitab parandada arvuti ekraanil kuvatava graafika kvaliteeti.
Kui oled mängur, tahad, et su graafika näeks välja parim võimalik. See parandab süvenemist loosse ja aitab sul leida vaenlasi kuumas mitme mängija lahingus.
Kuid tehnoloogia areneb kiiresti ja tarkvara on raske sammu pidada, sest paljude vanemate mängude graafika on venitatud või alarahuldav, sest mäng ei suuda moodsate ekraanide kõrgete resolutsioonidega sammu pidada.
GPU skaleerimine on loodud nende probleemide lahendamiseks ja graafika hea väljanägemise säilitamiseks.
GPU skaleerimise põhitõed
GPUd on arvutiprotsessorid, mis on loodud spetsiaalselt ekraanil kujutiste genereerimiseks.
Neid kasutatakse peamiselt suure eraldusvõimega videote ja videomängude puhul.
GPU skaleerimine on valik, mis on graafikaprotsessorite seadetes saadaval, see kompenseerib tarkvara ja ekraani eraldusvõime vahelise kuvasuhte erinevuse.
Kuvasuhe on määratletud kui pildi laius, mis vastab selle kõrgusele.
GPU skaleerimist kasutatakse tavaliselt selleks, et viia vanema tarkvara väljund vanaduspärasest 4:3 suhtest kaasaegse 16:9 suhtega vastavusse. See takistab pildi ja/või graafika venitamist või ähmastumist.
Kas teil on vaja GPU skaleerimist?
GPU-skaalimist ei ole vaja kasutada, kui mängite kaasaegseid mänge 16:9 või 16:10 kuvasuhtega, sest need vastavad kaasaegse ekraani eraldusvõimele.
Vanemad mängud jooksevad aga palju väiksemas 4:3 või 5:4 kuvasuhtes, mis põhjustab piltide moonutatud või kehva kuvamist. Mõned vanema väljanägemisega indie-mängud kasutavad samuti väiksemaid kuvasuhteid.
Põhimõtteliselt, kui mängite vanemaid mänge ja/või kasutate tarkvara, mida ei kuvata 16:9 kuvasuhtes, on teil parima võimaliku graafika saamiseks vaja GPU skaleerimist. See aitab vabaneda tüütult ebakvaliteetsest graafikast ja siluda kõik probleemid, mis teil võivad tekkida seoses laiekraaniga.
Kas ma tahan, et GPU skaleerimine oleks lubatud? Kas GPU skaleerimine on kõige parem sisse lülitada?
GPU skaleerimine võib olla kasulik vanemate mängude puhul, kuid seda ei ole mõtet kasutada kaasaegsete mängude puhul, millel on õige kuvasuhe. Selle põhjuseks on see, et GPU skaleerimine annab teile kerge sisendviivituse umbes 1 ms, mis tuleneb sellest, et GPU töötleb pilte, et need sobiksid praeguse skaleerimisega. See ei mõjuta enamikku tarkvara, kuid väga võistluslikes ja kiire tempoga mängudes võib see tähendada, et sooritate tegevuse liiga hilja ja saate “Game Over”.
Üldiselt ei ole seda vaja ja ei peaks kasutama, kui mängid ainult uusi mänge, kuid see on väga kasulik retromängijatele.
Ma saan pidevalt neid tüütuid musti ribasid oma ekraani ümber, mida ma teen?
Need mustad ribad on selleks, et kuvada väiksemat kuvasuhet suuremal ekraanil või kuvaril. Kuigi nad tehniliselt aitavad, võivad nad põhjustada piltide katkemist või lihtsalt häirida. Need probleemid võivad tekkida siis, kui GPU kohandab pildi analüüsimisel ja/või reguleerimisel skaleerimist valesti. Sellele on siiski lahendus ja seda on GPU underscan- ja overscan-seadete kasutamine.
Underscan’i ja Overscan’i kasutamine mustade ribade eemaldamiseks
“Underscan/Overscan”-seadistus on kiire lahendus, mida enamik GPUsid kasutab mustade ribade eemaldamiseks. See seade skaleerib pildi sobivalt ja reguleerib seda pidevalt, et saada parem väljund ilma pettumust tekitava mustade ribadeta, mis ümbritsevad pilti. See kahandab või suurendab pilti, et see sobiks ekraanile, selle asemel, et lihtsalt tsentreerida algset pilti.
On kolm erinevat GPU skaleerimise tüüpi
Kui soovid lubada GPU skaleerimist, pead sa umbes kolm erinevat ja unikaalset režiimi, mida saad kasutada. Need on järgmised:
- Pildi skaleerimine täispaneelisuurusele
- Kuvasuhte säilitamine
- Keskendatud kärpimise kasutamine
Pildi skaleerimine täispaneelisuurusele
Seda tüüpi GPU skaleerimine keskendub pildi venitamisele, et see sobiks ekraanile. Kuigi see on kindlasti üks võimalus, on graafika ekraanil kehva või pikslise välimusega; See on tingitud sellest, et mängu algset kuvasuhet ei kasutata. See ei kasuta musti ribasid nagu teised režiimid, kuid te ohverdate selle eest ilusat visuaalsust.
Kuvasuhte säilitamine
See valik võimaldab teil mängida mängu täisekraanil, muutmata algset kuvasuhet. See paigutab mustad ribad või mustri sinna, kus on liigne taust.
Keskendatud trimmid
See režiim tsentreerib originaalpildi ekraanil selle algse kuvasuhtega. Kuna see ainult tsentreerib pildi, ei mahu see täielikult ekraanile ja mustad ribad või muster ümbritsevad pilti.
Kuidas lubada GPU-skaalumist kuvaril
GPU skaleerimise lubamiseks on erinevaid viise ja igal GPU-l on selleks erinevad võimalused.
AMD graafikakaartidel saab GPU skaleerimise sisse lülitada AMD Radeoni seadete või AMD katalüsaatori juhtimiskeskuse kaudu. Seal on rohkem AMD-ga seotud juhiseid, mida järgida.
NVIDIA graafikaprotsessorid peavad kasutama NVIDIA juhtpaneeli.
Lõpuks kasutavad integreeritud Inteli GPU-d oma skaleerimissätete muutmiseks Intel HD graafika juhtpaneeli.
AMD Radeon
Siin on samm-sammult juhised GPU skaleerimise lubamiseks või keelamiseks AMD Radeoni seadete kaudu.
- Tehke oma töölaual paremklõps ja valige AMD Radeon Settings (AMD Radeoni seaded)
- Kui seadete aken avaneb, valige nupp Display
- GPU Scalingi lubamiseks (või keelamiseks) valige nupp GPU Scalingi skaleerimine (GPU Scaling)
- Valige oma skaleerimisrežiim, klõpsates nupule Scaling Mode ja avades rippmenüü
Palju õnne! Te olete GPU skaleerimise sisse lülitanud ja peaksite muutusi nägema.
AMD Catalyst
Mõned AMD GPU-d kasutavad AMD radeoni graafika seadete asemel AMD Catalysti juhtimiskeskust. Kui kasutate ühte sellist GPU-d, järgige eelmise juhendi asemel seda juhendit.
- Tehke töölaual paremklõps ja valige AMD Catalyst Control Center (AMD Catalysti juhtimiskeskus)
- Kui seadete aken avaneb, valige nupp My Digital Flat Panels, see asub vasakul külgribal
- Valige nupp Properties, see peaks olema My Digital Flat Panels vahekaardi all
- Leidke tekst Enable GPU up-scaling, selle juures olevale märkeruudule klõpsates saate selle sisse või välja lülitada.
- Saate valida eelistatud skaleerimisrežiimi, klõpsates eelistatud skaleerimisrežiimi vahekaardil olevatel nuppudel.
- Uute seadete lõplikuks kinnitamiseks klõpsake paremal allosas nuppu Apply (Kohalda)
- Teie ekraan lülitub muudatuste rakendamiseks hetkeks välja, ärge ehmatage.
Hea töö! Olete lubanud GPU skaleerimise.
Overscan/Underscan’i aktiveerimine või keelamine teie AMD GPU-s.
Kui soovid mustadest ribadest vabaneda, pead selleks tõenäoliselt kasutama overscan/underscan seadistust. Siin on kirjeldatud, kuidas seda mõlema AMD tarkvara puhul teha.
Overscan ja Underscan muutmine AMD Radeoni seadetega
- Tehke oma töölaual paremklõps ja valige AMD Radeon Settings (AMD Radeoni seaded)
- Kui seadete aken avaneb, valige nupp Display
- Otsige menüü allosas HDMI Scaling liugurit, see peaks olema vaikimisi 0%-l.
- Liiguta liugurit, et reguleerida ekraani, kuni pilt mahub kogu ekraanile
- Kui pilt sobib teie ekraanile, olete valmis!
Kiire märkus selle kohta: on võimalik, et vaikimisi väärtuse 0% juures võib pilt olla alareguleeritud. Kui teil on see probleem, veenduge, et teie pildi suuruse seadistus on kas automaatne või tavaline.
Overscan’i ja Underscan’i reguleerimine AMD Catalysti juhtimiskeskusega
- Tehke töölaual paremklõps ja valige AMD Catalyst Control Center (AMD Catalysti juhtimiskeskus)
- Kui seadete aken avaneb, valige nupp My Digital Flat Panels, see asub vasakul külgribal
- Valige nupp Scaling Options (Digital Flat-Panel), see peaks olema näha Properties nupu all
- Kasutage ekraanil esitatud liugurit, et kohandada pilti, kuni see sobib teie ekraanile
- Uute seadete lõplikuks kinnitamiseks klõpsake paremal allosas nuppu Apply (Kohalda)
- Teie ekraan lülitub muudatuste rakendamiseks hetkeks välja, ärge ehmatage.
Hea töö! Olete edukalt kohandanud oma overscan/underscan seadeid.